کزینش دولتمردان

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: کارگزاران نظام اسلامی نباید به فکر ثروت‌اندوزی برای خودشان و بستگانشان باشند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل‌بیت(ع) که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های ضروری برای کارگزاران نظام اسلامی اظهار کرد: این کارگزاران براساس آموزه‌های ائمه معصومین(ع) نباید به فکر ثروت‌اندوزی برای خودشان و بستگانشان باشند.

وی ادامه داد: وجود تعهد اخلاقی یکی از مسائل ضروری و مهم برای انتخاب مسؤولان است، در ادبیات دینی به تعهد اخلاقی تقوا می‌گوییم، در زمان انتخابات برای انتخاب فرد اصلح باید به شاخصه‌های لازم برای یک کارگزار در نظام اسلامی توجه کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: کسی که بیشتر از همه تقوا دارد، براساس آموزه‌های دینی فرد اصلح است و چنین فردی باید عاقبت‌اندیش و دارای حسن تدبیر باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ویژگی‌های یک دولتمرد شایسته در نظام اسلامی اظهار کرد: داشتن روحیه کار و خبره بودن در انجام آن و تخصص و تعهد از ویژگی‌های یک کارگزار شایسته در نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: یک مسؤول در نظام اسلامی باید با درنظرگرفتن اخلاق و تقوا برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم تلاش کند و براساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) نباید به دنبال تامین منافع خودش باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های ضروری برای یک کارگزار در نظام اسلامی، بصیرت و زمان‌شناسی است؛ اگر کارگزاری در جامعه اسلامی شاخصه‌های لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند به وظایف خودش در چنین جامعه‌ای به خوبی عمل کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ضرورت تلاش برای شناخت فرد اصلح در انتخابات اظهار کرد: شاخصه‌ها و ویژگی‌های کاندیدای اصلح به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری در بیانات نورانی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی ادامه داد: توجه جدی به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص کاندیدای اصلح می‌تواند به ما در زمینه شناخت فرد اصلح در انتخابات کمک کند و باید برای شناخت فرد اصلح تلاش کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی در انتخابات تمام شرایط یک کاندیدای اصلح را داشت، باید او را انتخاب کنیم و گرنه باید به فردی که به کاندیدای اصلح نزدیک‌تر بود، روی بیاوریم و او را معرفی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس